zondag 10 februari 2013

paardrijden kilian

Vandaag moest ik op Kilian rijden.Mijn vriendin was mee.Eerst heb ik heb gepoetst en heeft mijn vriendin me geholpen zijn hoeven uit te krabben.Toen hebben we zijn hoofdstel omgedaan en hem opgezadeld.Kilian is mijn lievelingspony dus ik was blij dat ik op hem mocht rijden.We begonnen met instappen en gingen daarna wat figuren rijden.We hadden vandaag een andere juf dan normaal maar ik kende haar wel.Bij de eerste galop ging het fout.Kilian sloeg aan de kletter en ik viel er af.Hij is nog een tijdje doorgegaan maar op een gegeven moment kreeg een meisje hem te pakken.Ik had me niet bezeerd maar een beetje hoofdpijn.Toch ben ik er weer opgegaan.De rest van de les was hij weer braaf.Maar ik ben de 2e keer niet in galop gegaan.Aan het eind van de les ontdekte ik dat de keelriem van zijn hoofdstel veel’s te strak zat.Mijn vriendin had die te strak gedaan.En toen begreep ik waarom hij aan de kletter sloeg.Want hij kreeg bijna geen lucht en was natuurlijk hartstikke bang en rende dus in blinde paniek de bak rond.Als ik bijna geen lucht zou krijgen was ik ook in paniek rond gaan rennen.Maar het liefste vond ik dat Kilian, toen ik er weer op ging toen ik gevallen was,een soort van het spijt me zei door zijn neus tegen me aan te duwen en een beetje wou knuffelen.Ik denk wel dat hij het fijn vond dat ik hem nog vertrouwde.En weer op hem ging zitten.Nou dit was het weer xxxxxxxjes van julie blogschrijvertje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten